Historia człowieka i marki

Franck ProvostHistoria marki Frank Provost jest przykładem na to, jak pasja może stać się motorem osiągnięcia sukcesu. To przede wszystkim historia człowieka, który bardzo szybko zrozumiał, że jego entuzjazm w pracy zawodowej może stać się istotnym atutem w tworzeniu marki i rozwoju własnego biznesu. W ten sposób Franck Provost, który nazywany jest "fryzjerem gwiazd", mógł swoją wizję piękna przekazać całemu światu. Potwierdził tym samym, że fryzjerstwo jest sztuką, która daje ludziom wiele radości oraz dostarcza niezwykłych wrażeń estetycznych.

Dzisiaj FRANCK PROVOST COIFFURE S.A. to potężna grupa holdingowa, która zatrudnia blisko 5000 osób. Główną siedzibą holdingu FP jest Paryż. W biurowcach na 35 avenue Franklin Roosevelt oraz 66 avenue Des Chaps Elysees, a więc w samym sercu stolicy mody, ponad 60 pracowników z różnych branż codziennie czuwa nad prawidłowym rozwojem firmy. Są wśród nich m.in. specjaliści od marketingu, promocji i sprzedaży akcesoriów fryzjerskich, osoby zajmujące się doborem personelu w salonach, kontaktami z mediami oraz szkoleniami.

Rocznie otwieramy ok. 100 salonów Franck Provost tworząc ok. 700 miejsc pracy w większości dla ludzi poniżej 25 roku życia. Grupa otworzyła międzynarodową Akademię Franck Provost, która wykształciła już 3,5 tys. pracowników zasilających nasze salony. 

 W 400 salonach Franck Provost na całym świecie pracuje ok. 2000 fryzjerów. Z naszych usług można skorzystać m.in. w Belgii, Kanadzie, Szwajcarii, Rosji, a nawet w tak egzotycznych krajach jak Filipiny czy Gwatelupa. Od grudnia 1998 roku Franck Provost jest obecny również w Polsce. Pierwszy salon otwarto w Warszawie przy ul. Chmielnej. Obecnie w stolicy znajdują się 4 salony - na ul. Puławskiej, na ul. Nowy Świat, na ul. Krasińskiego oraz na ul. Odyńca. Zapraszamy również do Krakowa na ul. Sienną (tuż przy Rynku). W przyszłym roku planowane jest otwarcie 2 kolejnych  salonów.

 

Kalendarium:

1997 - Wylansowanie marki Fabio Salsa

1998 - Inauguracja głównej siedziby zarządu

1999 - Utworzenie Międzynarodowej Akademii Franck Provost

2000 - Wykupienie marki La Coifferie

2001 - Wyprodukowanie gamy produktów pielęgnacyjnych Confidence

2002 - Przejęcie grupy Jane Claude Ambry (56 salonów)

2003 - Wyprodukowanie gamy Confidence Colorist FP

2004 - Wykupienie marki Espace Coiffure (20 salonów)

2006 - Wykupienie marki Elegia (50 salonów)

2007 - Wykupienie marki Jean-Louis David

2008 - Umieszczenie zarządu grupy FP na 133 rue de Fbg ST. dla uhonorowania 8 dzielnicy Paryża (centrum).

Podstawowe dane:

  • 800 salonów we Francji i na świecie
  • obecność w 22 krajach
  • blisko 5000 ludzi pracujących dla wspólnej sprawy
  • otwarcie 100 salonów rocznie ponad 7 milionów klientów każdego roku.
Głównym celem firmy na najbliższe 5 lat jest otwarcie we Francji 300 nowych salonów Franck Provost i 200 salonów pod szyldem jego syna FABIO SALSA. W planach jest również 50 następnych gabinetów rozbudowanych o inne usługi kosmetyczne w kilku dużych stolicach świata.